tirsdag 4. september 2012

Kabal: En introduksjon







Hva skjer med action-stjerner når de forsvinner fra søkelyset og bannlyses fra kinopremierer? De drukner i video-skjærsilden, en pengelens tv-film-apokalypse som ytterst få noensinne unnslipper, med mindre noen redder dem fra høyeste hånd før de kort tid etterpå sannsynligvis faller rett ned igjen. I min dunkle nye spalte, Kabal, skal vi se litt nærmere på tilfeller som disse, men også andre tilfeller der tv-filmer ledes solo av obskure action-helter, eller bare hendige karer som aldri ser ut til å slå gjennom på det internasjonale markedet. Kabal er de fallene stjernenes hedersspalte.
   Filmene jeg velger å fremkalle her skal ikke rangeres på noen som helst måte, men jeg vil få det helt klart at jeg kommer til å velge filmer jeg liker og personlig føler fortjener oppmerksomhet fremfor de svakere leddene av tusenbeinet, slik at andre mennesker forhåpentlig også kan gi dem en velfortjent sjanse. Hvorfor snakke om de dårlige filmene når jeg først skal snakke om ukjente billigproduksjoner som sjelden i det hele tatt kommer seg på storskjermen i første omgang? Nei, jeg vil snakke om det glemte og kule som folk flest aldri kommer til å se, for det meste filmer fra 90-tallet og starten av 2000-tallet.
   Anmeldelsene med bokmerket Kabal kommer antagelig til å holde seg kortere enn innleggene i de andre spaltene her på Torsdagsfilmen. Dette er hovedsakelig for å gjøre lesestoffet lettere og samtidig for å gjøre det lettere for meg å skrive ved siden av skolearbeid og diverse kall i livet.
   Så - hvem legger kabalen neste gang, mon tro? Blir det Michael Paré, Dolph Lundgren eller kanskje en sleazy James Spader? Finn det ut i morgen!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar