fredag 14. desember 2012

This Is 40 Trailer







REGI: Judd Apatow
MED: Paul Rudd, Leslie Mann ++
GENRE: Komedie, drama
SPILLETID: 134 minutter




Knocked Up er faktisk en av mine favorittkomedier noensinne og det falleferdige forholdet til Paul Rudd og Leslie Manns karakterer var noe av det morsomste med hele filmen, så denne spin-off-varianten har jeg ingenting imot! Det hadde selvfølgelig vært ekstremt koselig med litt Seth Rogen, men til gjengjeld får vi John Lithgow, som jeg nettopp snakket varmt om i Buckaroo Banzai-anmeldelsen, Chris O’Dowd fra The IT-Crowd, Albert Brooks fra en rekke latterlige komedier og Jason Segel, i den samme hysteriske rollen han hadde i Knocked Up. Dette kan umulig skuffe!


På en annen side. This Is 40 ser mindre ut som Knocked Up og mer ut en slags nøytral dramakomedie fra samme univers. Jeg har en snikende følelse av at alle de barnsligste morodelene er i traileren og at resten av filmen er mer prekende og skal belære oss om livet, filosofien Apatows forrige prosjekt, Funny People, skjøt seg selv i foten med. Knocked Up skrev også noen viktige lekser om livet, men dro det aldri for langt og opererte alltid i form av Judd Apatows fantastiske mannehumor. Jeg har imidlertid ikke sett filmen ennå, så hva vet vel jeg.






Det jeg vet er at Apatow er en ambisiøs mann som har kommet langt med karrieren sin og at jeg elsker to av de tre filmene hans, Knocked Up og The 40-Year Old Virgin. Funny People, på den andre siden, var et godt eksempel på hva som skjer når skribenten er litt for forelsket i sitt eget materiale og fortaper seg i en sidehistorie som trekker ned hele filmen. Det er som om hvis Clerks II skulle ha vart 2 timer og 20 minutter. Det hadde hverken fungert eller sklidd like godt.


Jeg har likevel tenkt å holde motet oppe for denne, for jeg liker den nye sveisen til Paul Rudd. Hvem vet, kanskje jeg kommer til å sette like mye pris på den som Knocked Up? Jeg kan bare håpe.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar