onsdag 22. mai 2013

The World's End Trailer







REGI: Edgar Wright
MED: Simon Pegg, Nick Frost, Rosamund Pike, 
Martin Freeman,Paddy Considine og Eddie Marsan
PREMIERE: 19. juli




Den anerkjente britiske komiregisøren Edgar Wright er endelig tilbake, denne gangen med en ny Simon Pegg/ Nick Frost-film! Jeg gleder meg selvfølgelig, siden Wright alltid ser ut til å levere varene! Jeg liker Shaun of the Dead, selv om jeg av en eller annen grunn er drittlei for resten av livet, og Hot Fuzz er rett og slett fantastisk. Når det kommer til Scott Pilgrim VS. the World liker jeg den veldig godt - og samtidig ikke. Jeg klarer ikke å beskrive hvorfor i kort fatning. La oss bare si at den har sine oppturer og nedturer, men at den alt i alt er en underholdende opplevelse som jeg en eller annen dag må skrive litt mer utfyllende om her inne. The World’s End er neste stoppested for Edgar Wright og premieredatoen er 19. juli i Europa, mens statene får den først i august.


Denne filmen ser.. vel, jeg vet ikke. Den ser morsom ut, men den gjør det vanskelig å si hva man skal forvente seg. Romvesener? Djeveldyrkelse? Nei, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal forvente meg av The World’s End. Dette er for så vidt helt greit, for det er bedre når en trailer er tilslørt enn om den røper alt om filmen den promoterer. Likevel, hadde ikke Edgar Wright stått bak The World’s End vet jeg ikke om jeg ville blitt interessert i det hele tatt. Nah, Simon Pegg prøver å hoppe over en hage-mur igjen, så det bør vel bli bra. 






Ifølge traileren handler filmen om en guttegjeng som vender tilbake til hjembyen Newton Haven for å virkeliggjøre en heftig pub-til-pub-runde de ikke klarte å fullføre som tenåringer. Nå, 20 år senere, er de voksne og tørste og nå skal de endelig få det til. Men denne filmen handler ikke om bare om vennskap og fylla, men om noe svært overnaturlig og skremmende som tilfeldigvis forekommer den samme kvelden!


Ok. Det blir nok bra det her. Jeg har ventet lenge på mer Wright-Pegg-Frost, så hvorfor klage? Simon Peggs karakter virker litt merkelig og virker ikke så likbar som han er i Shaun of the Dead og Hot Fuzz, men, nei - jeg klager for mye. Martin Freeman er jo også med! Dette ser morsomt ut, og jeg gleder meg selvfølgelig!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar